Housewife duty

Dah pun hari Jumaat. Yee haa... esok dah cuti. Tapi banyak kerja rumah yang nak kena buat esok. Kerja rumah? Hahaha... dah dua minggu rasanya keadaan rumah terabai. Bukan kerana malas tapi sebab badan ni tak mampu rasanya nak melaksanakan kerja-kerja itu. Sapu sampah pun tiga hari sekali, itupun bercinta betul rasanya nak pegang batang penyapu tu. Alhamdulillah, menjelang minggu 14 ni, badan pun dah semakin bertenaga, selera makan pun dah bertambah.

Antara agenda utamanya adalah:

1. Cuci baju - alamak dah penuh lah bakul baju kotor. Aku dah sakit mata memandangnya. Pagi tadi nampak macam dah nak melimpah keluar. Itu baru aku sorang. Adoi... nasib baik lah pakai machine.

2. Kemas master bedroom - syurga buat aku dan hubby. Tak sabar nak tunggu cik hubby balik minggu depan. Ye lah, baunya di dalam bilik sudah semakin hilang (hehehe.. aku betul2 rindukan dia. Rindukan bantal aku).

3. Kemas bilik study - hahaha... lepas abis exam march lepas, bilik tu mmg dalam keadaan yang tonggang langgang.

4. Cuci toilet - ini memang wajib seminggu sekali kena cuci.

5. Mop Lantai - walaupun dah sapu tapi masih rasa tak selesa bila dipijak

6. Lain2 lah - yang ni kalau nak senaraikan memang takkan abis.

Barang2 dapur pun nak kena check juga. Aku pun dah lupa bila kali terakhir dapur aku tu berasap. Tak tahan dengan bau tumis menumis ni. Kalau ada bau ni dari rumah yang lain, memang aku lari masuk menyorok dalam bilik.

Apa-apa pun.... Selamat berjuang untuk aku.

Abang: Saya Rindu dan Cinta sangat pada abang.

Post a Comment

0 Comments