Bengkel Pemantapan Nilai Teras UM

Hari ni semua kakitangan kat jabatan aku kena mengikuti Bengkel Pemantapan Nilai Teras UM, anjuran jabatan aku sendiri di Hotel Equatorial Bangi. Disebabkan tak tahu jalan ke sana, aku pergi dengan menaiki van yang disediakan dari UM.

View satu sudut dari bilik seminar. Macam best je kalau dapat melepak sambil menghirup kopi panas sambil ditemani oleh Cik Razaleigh. I love you Abg.

Posing sikit sebelum sesi bermula.

Yang ni pulak... muka senang hati sebab kekenyangan selepas sarapan pagi.

Dekat pukul 10 pagi baru sesi bermula. Mentang-mentang program ni buat sendiri, suka2 je nak delayed (hahahaha). Kami dipecahkan kepada beberapa kumpulan. Inilah hasil kerja berkumpulan aku.

Tak delah kreatif sangat kan. Aku jadi tukang touch up je (hanya warnakan bibir je.. merah sangat kan?).

Bla..Bla..Bla.. sampailah time makan. Mak ai... best giler... Dapatlah lepas gian nak makan roasted lamb (puas beb....tapi tak banyaklah. Aku masih ingat baby dalam kandungan aku ni).

Semua aktiviti tamat pukul 4.30 petang. Sesi cabutan bertuah bermula. Seingat aku, tak pernah aku dapat apa2 pun dalam "Lucky Draw" ni seumur hidup aku. Tapi disebabkan hadiah sememangnya telah disediakan untuk semua kakitangan, jadi merasalah juga. Agak2 apa yang aku dapat ye...

Mmmm.... bertuah ke? Ok lah daripada tak de langsung.

Keseluruhannya, bengkel ni cukup memuaskan... sekurang2nya ia dapat mengingatkan kembali 10 nilai2 teras UM yang telah aku lupakan. Bukannya aku pekerja yang tak baik... tapi dalam menjalani kehidupan bekerja sekian lama, kadang2 ada perkara yang kita terlepas pandang.

Sampai rumah pun dah pukul 7 lebih. Badan pun terasa penat je. Mata jangan cakaplah. Asyik nak terpejam je masa drive. Merbahaya betul. Cik Razaleigh telefon pukul 8.30 tadi nak bagitau dia ada dinner malam ni. Mungkin habis pukul 11 malam. Huhuhu... lambatlah dapat sembang ngan dia malam ni (tindu sangat kat dia sebab siang tadi tak dapat sembang). Hehehe... aku baru buat perangai ngan dia... ngada2 betul aku ni. Kalau dah jauh tu sengaja je buat perangai, buat dia susah hati je. Ampun ye abg...

KATA HATI SAYA: Sekali sekala ada program macam ni bagus juga. Hilang rasa stress. Teringat perbualan aku dengan Cik Razaleigh malam tadi... dia tak bagi aku pergi tengok TRANSFORMERS sorang2 kat panggung wayang. Siap bodek nak beli aku DVD original untuk tengok sama2. Hehehe... dia pun ada cakap nak belikan LCD TV yang besar dari tv kat rumah sekarang ni (betul ke ni abg?). Nampaknya terpaksalah aku menahan perasaan nak tengok transformers dulu (tak de lah aku mengharapkan dia belikan semua tu... TAPI kalau betul... Yaa Hooo.

Post a Comment

2 Comments

  1. bile gi hotel2 cmtu,mmg terbayang2 bestnye kalo g dgn hubby yek..hehhee

    ReplyDelete
  2. Memang pun... Ala ala romantik gitu.
    Bulan depan nak pi Miri, dapatlah berdua2an kat hotel... (hahaha... sempat berangan lagi.

    ReplyDelete