My Breastpump

Salam semua...

Ku tak pernah lagi buat cerita tentang ni. Hari ni ku nak cerita sikit mengenai breastpump yang aku miliki.

1. Philips Avent Manual Breast Pump



Beli pump ni dekat Jusco IOI Mall dengan harga RM219 masa preggy 8 bulan. Tak perasan yang set ni rupa2nya bukan BPA Free. Memang best tapi tangan penat nak mengepamnya. Dan banyak sangat part kena buka bila nak cuci. Tak kisah sangatlah kan, dah namanya manual. Ku guna sepenuhnya masa dalam pantang dan sebulan masuk kerja. Bila dah mula bekerja, pengeluaran susu drop sikit. Mungkin sebab stress dan beban kerja. Aduh ku mula risau.



2. Spectra 3



Breastpump yang kedua aku Spectra3. Beli dekat FabulousMom. Harganya dah lupa pulak. Dalam RM380 rasanya. Tambah Breastshield set, dah boleh buat double pumping.









3. Medela Swing



Memandangkan spectra3 memerlukan punca elektrik untuk digunakan, aku buat keputusan untuk beli Medela Swing ni. Hehehe... bila dah pakai yang ni, agak jarang lah aku gunakan BP yang dua lagi tu. Memang sesuai bila nak pergi berkursus atau pun travel.
Pam ni aku beli secara online dengan harga RM650.












Mak hairan bila tengok aku sanggup berbelanja besar untuk menjayakan niatku untuk menyusukan Alisha sepenuhnya. Aku sendiri malas nak kira berapa wang yang telah aku belanja untuk membeli pam2 ini, storage bottles dan macam2 eksesori yang lain. Demi yang terbaik unuk anak ku, ku pejam mata saja.

Alhamdulillah, cik suami dan keluarga turut menyokong usaha ku selama ini.


Hari ini juga sudah 11 bulan 2 hari, Alisha Adnain minum susu ku. Semoga Alisha membesar dengan sihat.

Post a Comment

0 Comments