Anak-anak

Salam buat teman-teman blogger.

Lama betul saya menyepikan diri. Sibuk menguruskan diri yang sedang berpantang dan anak-anak. Macam mimpi saja kini saya telah memiliki sepasang anak2 comel.

Hari ini genap 38 hari saya berpantang. Mujur cik suami dapat bercuti menemani saya selama sebulan sepanjang saya berpantang dan emak yang banyak membantu, begitu juga dengan abah. Pening kepala mak dan abah bila melihat cara saya berpantang (terus terang saya bagi tau pada semua, saya tidak lah terlalu patuh dengan cara berpantang yang terlalu strict sangat. Banyak yang saya langgar tapi bukanlah sesuatu yang boleh memudaratkan saya dan anak.
Cukup tentang saya dan sedikit perkembangan anak-anak.

Alisha Adnain
Esok, 10 disember, tuan puteri ini akan berusia 2 tahun.
Alhamdulillah, perkembangannya sejajar dengan usianya. Kalau bercakap sudah boleh membentuk satu ayat yang panjang. Paling panjang 5 perkataan yang dapat kita fahami. Kategori makcik lagaknya bila bercakap. Selepas pandai pandai menyanyikan lagu ibu, sekarang dia sudah pandai menyanyikan lagu burung kakak tua dengan lengkap.
Bila ditanya nama ibu, abah dan adik pun sudah pandai jawab. "Ibu nama La, abah nama zali, adik nama Api."
Cuma sekarang ni, tahap cemburu terhadap adik masih lagi menebal. Kasihan adik dibuli.

Alfeey Adham
Berat ketika lahir adalah 2.75kg, berat ketika berusia sebulan adalah 4.10kg. Berkat susu ibu sepenuhnya. Tali pusat tanggal ketika berusia 7 hari. Kali pertama rambut dicukur ketika berusia 21 hari dan kali kedua rambut dicukur ketika berusia 38 hari. Sudah pandai senyum dan peka dengan sekeliling.

Ok, cukuplah perkembangan anak2 setakat ini. Lain hari saya akan ceritakan tentang perkara buli yang Alisha buat pada adiknya.

Post a Comment

2 Comments

  1. ehem2.
    nama ank kita samalah A-A.

    hehe.kalu tsama lg,jgn marah ye =p kebetulan laks ada dlm dlm list nk dipilih.keke.

    tu la.saya pun sgt tak sbr nk rasa perasaan itu.perasaan ada dua ank,sepasang..perasaan like,yay da jadi ibu dua ank.hehe.doakan saya ye..

    ReplyDelete
  2. Salam Ash,

    Hehehe. . . Saja nak jadikan Al-Ad, sebagai trademark nama anak2. Tak kisah lah kalau tersama lagi Ash. Pening juga nak cari nama anak lelaki 'Al' ni. Yang penting biar ada maksud yang baik.

    Walaupun penat jaga anak2, kena bangun tgh malam, layan karenah kakak yang cemburu tengok adik dan adik yang dah mula pandai nak tarik perhatian ibu. . . Hati rasa puas.

    Dah ada sepasang ni, boleh lah rehat lama sikit sebelum tambah lagi. Hehehe. . . Sebenarnya takut tak dapat beri perhatian yang sama rata pada anak2.

    ReplyDelete