Follow Me @noorshafila

Wednesday, January 30, 2013

Berhati-hati di jalan raya.

Assalamualaikum...

Masih bersiaran dari USM :) 
Tinggal dua test lagi. Dah sepanjang minggu ni akan ada kelas setiap hari.

Alhamdulillah...so far so good. InsyaAllah, final bulan 6 nanti saya akan buat yang terbaik laagi.

Ok berbalik kepada tajuk, tiga hari lepas saya balik ke kampung. Rindu pada anak-anak :)


Tenang saja jalan di sepanjang Jambatan PP ni. 


Tapi kereta mula tak bergerak bila sampai di kawasan Padang Serai. Lepas hampir setengah jam baru ada kereta peronda polis sampai.


 Lepas tu baru lah laluan dari arah yang bertentangan boleh dilalui.


 Bila dah dekat baru nampak dengan jelas. Ada kontena yang jatuh dari lori ke tengah jalan. Ishh...merbahaya betul. Nasib baik tiada kenderaan lain yang terlibat.


Pandangan dari dekat. Selepas berjaya mengalihkan kontena tersebut ke tepi. 

Mungkin dah jadi habit rakyat Malaysia ni, bila ada je kemalangan, ramai yang jadi tukang sibuk. Ramai betul pemandu yang berhenti di tepi jalan untuk keluar melihat kejadian tersebut. Itu lah faktor utama yang menjadi kesesakan. 

Dan ada juga yang tergesa-gesa memotong di depan. Sangat tidak sabar. Terus-terang nak bagi tau, melalui jalan ni, agak menakutkan. Ye lah, lori-lori besar kebanyakkannya di pandu dengan laju.

Berhati-hatilah di jalan raya. Ingat orang tersayang dan pengguna jalan yang lain.











2 comments:

  1. ha.btol la tu.mesia ni,orgnya prihatin.hehe.ingatkan jem belah kita mandu,rupanye yg sblh nun

    geram je kan.hehe

    ReplyDelete