Day 1 @ USM



Assalamualaikum,

Bermula dari hari isnin, 21 Januari, saya akan menempuhi kehidupan sebagai pelajar sepenuh masa sehinggalah 7 Februari nanti. Ish ish ish....umur dah masuk 3 series baru nak dapatkan degree. Sebenarnya ini bukanlah tahun pertama saya sebagai pelajar. Di sebabkan asyik tangguh pengajian je, maka lambat lah nak habisnya. (malu aiii tau). Member yang seangkatan dah ramai yang grad. Jadi, bila anak dah dua ni, kena juga lah menguatkan semangat untuk habiskan pengajian saya ni.

Sebenarnya, buat masa sekarang saya sedang mengikuti pengajian secara jauh dengan USM (PPPJJ). Jadi setiap tahun, semua penuntut PPPJJ ni kena hadiri kursus intensif yang diadakan dalam tempoh lebih kurang dua minggu. Wajib tau. Kalau tak, tak boleh sit for exam.

Double A kesayangan saya tu, terpaksalah saya tinggalkan dengan mak dan abah saya di kampung saya di Gerik. Sedih tau. Masa nak datang ke USM ni pun, rasa macam tak tergamak je nak tinggalkan diorang. Alfeey nak dukung, Alisha siap tarik baju saya nak ikut. Tak boleh lah sayang....Ibu kena pergi juga. Huhuhuhu....



Jalan sesak nak ke Jambatan. Masa ni pukul 10 pagi



 Atas jambatan. Jalan pun dah tak sesak sangat.


 Di pertengahan jambatan.


Papan tanda arah ke USM. Hehehehe...senyum sampai telinga.


Masa ni dah tak de senyum-senyum lagi. Rasa macam nak hantuk kepala dekat stereng kereta je. Dahlah jalan naik bukit. Dari pintu masuk untuk sampai ke Dewan untuk pendaftaran dua jam lebih. Kalau ikutkan 15 minit pun tak sampai. Pertama kali saya tempuh sesak yang macam ni dalam USM. Sampai je kat dewan, kaunter dah tutup. Kena tunggu esoknya untuk daftar di pejabat am PPPJJ. Stresssss!!!!.

Bergegas pulak ke desasiswa RST (di luar USM), baru 12.45 tgh, diorang dah  tutup kaunter. Dalam jadual kan sampai pukul 1. Stresssss lagi. Kena lah tunggu pukul 2 pulak (dua lebih tau).

Selesai semua, kena angkut barang-barang ke bilik plah. Dah la....nak kena jalan macam mendaki bukit. Pati panjat tangga lagi. Dua trip turun naik, rasa nak tercabut kepala lutut saya. Kereta kena park kat luar pagar yang saaaaangat lah jauh. Kerek la pak guard ni, nak hantar barang pun susah :)

Kemas2 segala bagai, lepas solat asar je terus tertidur. Malam nya ada kelas pukul 8. Tak larat nak jalan lagi, masuk USM, saya drive aje dengan dua lagi member. Bila balik lepas kelas tu, masih tak dapat peluang nak  bawa masuk kereta....sama-sama mendaki bukit RST ni lagi. Hahahaha......

Kalau macam ni, tak payah buat senaman lain lagi. Sampai je bilik, dah mandi peluh. Macam pergi gym pulak.

Hari pertama saya di USM yang sangat 'menyeronokkan'.



Post a Comment

1 Comments

  1. Selamat belajar ye fila.
    Wah..berliku liku perjalanan hari pertama eh..takpe.pembakar semangat.

    Eh..fila duk asrama lah eh?anak anak?weekend fila balik eh?

    Hehehe.saya ni otak da karat....takat dulu je lah belajar ke menara gading.hehe

    ReplyDelete