Eh...dah rakaat ke berapa ni?

Assalamualaikum

Image: facebook

Imam Al-Ghazali menyatakan bahawa orang yang tidak khusyuk sembahyangnya adalah dikira sia2 belaka.


Allah-hu-Akbar 

Kadang-kadang bila badan penat sangat atau mata ni mengantuk sesangat,  perkara ini terjadi juga pada saya. Bila hati dah terdetik dan tertanya-tanya, mulalah solat menjadi tidak khusyuk.

Di tambah pulak, bila saya solat Alisha dan Alfeey duduk menunggu disebelah. Alisha sudah faham dan tidak mengganggu, Alfeey lah...sekejap di tepi saya, sekejap di depan saya, sekejap masuk bawah telekung saya. Sekajap baring atas sejadah..... Selalunya terjadi ketika solat maghrib :) Ye lah, kami bertiga saja di rumah. Kelam kabut lah sikit saya ketika ini.

Walau apa pun, sama-sama lah kita memelihara solat kita agar sentiasa khusyuk dan ibadah ini diterima Allah.

Image: google

Phewww....Adam & Hawa sudah nak habis. Sweet betul Adam dan Ain dalam episod malam semalam. Hehehehe......








Post a Comment

0 Comments