Doa dan Zikir Perisai Mukmin

Assalamualaikum....

Minggu ni saja sudah dua berita yang saya dengar mengenai kes rogol yang melibatkan remaja dan kanak-kanak. Yang pertama, melibatkan bapa saudara belasan tahun terhadap anak saudara yang berusia lima tahun (kalau tak silap saya) dan keduanya juga remaja belasan tahun terhadap remaja yang berusia 14 tahun (perkenalan melalui weechat). Astaghfirullah... mana letaknya keimanan dalam diri. Diusia masih belasan tahun sudah berani melakukan perkara begini. Semakin takut saya nak menghadapi keadaan persekitaran yang semakin tidak selamat ini.

Bila berbicara soal isu  ini dengan seorang pensyarah di tempat kerja saya, beliau ada memberi info mengenai doa/zikir yang bolehlah diamalkan bagi membentengi diri dari jin dan syaitan, dari makhluk yang berbisa dan dari kedengkian manusia. Malah Rasulullah saw pernah berdoa untuk Hasan dan Husin dengan doa ini.

Doa ini juga boleh dibacakan pada anak-anak kecil yang menangis bukan sebab sakit atau kembung. Dengan mengambil air segelas dan surah Al-Fatihah paling kurang kemudian disapukan pada muka dan badannya. InsyaAllah.



Semoga dengan mengamalkan doa/zikir ini anak-anak kita akan terpelihara dari perkara-perkara jahat diluar sana. Wallahualam...

Post a Comment

1 Comments

  1. thanks sharing.
    mudahan kita sama sama tak lupa dan saling ingat mengingati...

    doa lah kekuatan kehidupan kita =)

    ReplyDelete