Showing posts from August, 2015Show All
Bestnya tinggal di kampung

Best kalau tinggal kat kampung. Ada banyak ruang untuk berbakti kat tanah. Sekali sekali balik kampung memang enjoy tengok pokok-pokok buah kat keliling rumah. Ada durian, manggis, rambutan, mempelam dan petai. Bila tiba musim memang puas hati. rasa nak makan pergi amb…

Read more
Hormat

Nak orang jaga hati kita Kena lah kita jaga hati orang dulu Sama juga... Nak orang hormat kita Kena lah kita hormat orang dulu Tak kira lah orang tu tua atau muda dari kita, berpengalaman atau tidak dari kita, berpangkat atau tidak dari kita. Budi Bahasa tu kan …

Read more
Ketua oh Ketua...

Bila ketua macam pak turut Orang bawah mula banyak songeh Sebelum ni tak de yang berani nak komplen Sekarang dah berani tunjuk belang siap main ugut cara lembut pulak. Adeh....Dapat ketua macam ni, habis lah. Agak-agak.... kena buat kursus untuk deme-deme yang ja…

Read more
Bodek

Pandai kerja Pandai bodek... Pandai kerja Tak pandai bodek... Pandai bodek Tak pandai kerja... Tak pandai kerja Tak pandai bodek... Awak kat kumpulan mana? Hehehe....saya kumpulan kedua kot. Memang tak pandai bab-bab membodek ni kecuali membodek cik suami. Kad…

Read more
Making Salad

Alisha sekarang ni, suka sangat menyibuk kat dapur bila orang memasak. Kalau abah dia masak memang merasa lah menolong. Tapi kalau ibu dia masak, sah-sah kena halau. Sy memang tak boleh orang ramai2 kat dapur, tak jadi kerja nanti. Serabut tengok tangan-tangan halus tu…

Read more
Raya 2015 kami.

Salam 26 Syawal Dah nak sampai ke penghujung Syawal baru ada hati nak tunjuk gambar raya. Macam yang sy cakap sebelum ni, tahun ni raya pertama kami di Puchong je sebab cik suami kena bekerja sebelum raya, di hari raya dan raya kedua. Pagi raya pertama, sy dan anak…

Read more