Cuti raya haji kami

Assalamualaikum semua.

Baru balik dari kampung semalam. Alhamdulillah, selamat perjalanan pergi dan balik kami. Sakan CIM dan family pi kenduri balik kali ni. Sabtu dan ahad ada kenduri. Bukan satu tapi dua kenduri sehari. Ada kenduri aqiqah dan juga kenduri kahwin. Jenuh makan daging korban tahun ni. Perut dah jadi coq kembung :)

Raya haji tahun ni, kami adik beradik (5 orang) semua balik (adik keempat dan bongsu memang di kampung). Cuma tak dapat kumpul sekali dengan adik hat polis tu sebab dia balik awal. Kami sampai petang raya kedua tu dia dah balik pagi. Tapi tak pe lah dia pun kat Kelana Jaya je pun. Rumah atuk CIM yang sebelah rumah pun tak ramai mak sedara yang balik. Yang balik ke kampung pun tak sempat panas punggung kat sana dan nak balik. Mmm...sian jugak kat atuk. Nasib baik rumah mak dan abah CIM sebelah rumah saja. Agak2 nanti kalau atuk dah tak de.....semua sedara mara dah tak balik kampung. Ye lah bila masing2 dah ada keluarga sendiri.

Nasib baik la tadika tutup hari isnin pasal jerebu kuat. Kami pun sambung cuti. Dapat lah lama-lama sikit kat kampung. Atuk suruh sembelih ayam dia (6 ekor) untuk kami bawa balik Puchong. Suka lah MR dapat ayam kampung. Sungguh2 dia bersihkan ayam dengan mak. Jadi banyak lah bekalan yang kami bawa balik - ayam kampung, daging korban, pisang, petai, durian frozen.

Ok, cukup cerita, jom layan sikit gambar AA masa kat kampung.





Main dengan kambing yang abah CIM bela.


Petai rebus. Abah CIM baru petik dari pokok. Memang favorite MR. Makan dengan kulit sekali pun sedap. Rahsia awet muda :) Tak percaya?


Yang ni pulak kek karamel made by CIM. Ada yang nak tempah? Hehehe.

Sebenarnya CIM buat kek ni sempena birthday mak yang ke 56. Kebetulan adik CIM pun ada beli kek. Yang paling bestnya, malam tu yang kami (CIM, mak, adik dan adik ipar) habiskan adalah pavlova yang hangit. Punca hangit adalah sebab gunakan kertas kajang sebagai lapik masa membakar (gara-gara takde kertas minyak). Tp masih sedap. Hehehe....


Mak - ratu hati saya.
Hero bergambar dengan mak dan SIL


...Bye bye bye...


Post a Comment

1 Comments

  1. Petai dan kek..
    Petai kalau dapat makan gan BUDU nie mesti best sangat...
    Kek kurang minat sikit..kalau dapat secret resepi laju je makan..
    hihihi


    Artikel Paling HOT..
    HOT ITEM LeoRa Fragrance 4 Women
    HOT ITEM LeoRa Fragrance 4 Men
    Follow blog AM DISINI
    Hadiah daripada AM untuk sahabat AM DISINI

    Terima Kasih
    AlongMisuari

    ReplyDelete