Follow Me @noorshafila

Monday, September 26, 2016

Madness Monday: Air tak de lagi

Stress!!!!


Dari jumaat lepas sampai lah sekarang (Isnin)
Air masih belum ada

Bayangkan terpaksa mencatu air yang ada
Mana nak mandi, nak beristinjak, nak wuduk
Anak-anak mandi pun aku boleh kira berapa cebuk yang aku guna

Air minum kena beli mineral water
Tahu lah anak-anak memang jenis banyak minum
Kejap2 buka peti sejuk
Takkan nak halang pula

Kain baju dah penuh bakul tak bercuci
Nak tak nak kena angkut semua pergi cuci kat rumah adik

Dapur  memang tak berasap lah
Karang tak pasal2 menimbun sinki
Plan nak buat makan-makan terpaksa batal
Makan harian pun berbeli saja


Cepatlah ada air...dah isnin ni.
Korang ada yang senasib tak?

No comments:

Post a Comment

Tudung Si Comel

tudung sekolah