Shopping di LAZADA

Breaking

Tuesday, October 25, 2016

DIY Taggies Blanket

Bismillah

Dah lama teringin nak buat sebenarnya. Tapi aura tak sampai-sampai. Malam ni sambil2 menonton TV aku berjaya buat. Ambil masa dalam setengah jam dengan hanya menggunakan bahan-bahan yang dah memang ada.

Taggies blanket. 

Bahan-bahan:
2 keping remnant bersaiz 9"x9"
Assorted ribbons bersaiz 4"
(bilangan ribbons ni ikut keperluan dan saiz)

Susun saja ribbons yang dah dilipat dua atas sekeping kain.
Jangan lupa sematkan kan pin.
Beginner macam aku ni memang kena buat macam ni.
Takut kedudukan ribbons tu tak sama pulak nanti.


Lepas tu boleh jahit. Guna 1/4" seam.
Jangan lupa nak tarik keluar pin sambil jahit tu.
Lepas tu lapis kan kedua-dua bahagian remnant tu.
Dah boleh jahit keempat-empat sisi,
 tinggalkan sedikit bukaan
Yang ni, aku tinggalkan dalam setengah jengkal untuk pusing keluar bahagian ribbons.



Hasilnya dalam 30 minit. Maaflah dengan penerangan ringkas ni.
Kalau korang berminat nak isi masa lapang dengan hasilkan taggies blanket ni,
korang boleh buka LINK ni. 

Untuk hasil pertama ni, aku letak manik bulat kat bahagian dalam.
Taggies ni akan hasilkan bunyi bila manik2 ni berlaga.

Hehehe..jimat rm15-rm20 aku. Daripada beli baik aku buat sendiri
Lepas ni boleh buat stok remnant dan ribbons.


Abang Alfeey punya atau Aleena yang punya.
Kena tunggu siapa yang bangun dulu esok :)

*
*
*
*
*
*

Yay....Aleena punya.




No comments:

Post a Comment