Day 8 Challenge: Gambar makanan yang sedang dimakan.


Hi uols...

Cik Ila bercuti hari ni sebab bawa Aleena ke hospital untuk rawatan susulan. Alhamdulillah dah selesai semuanya. Rawatan dia pun dah tamat. Lega rasa hati omma dia :)

Bila dah bercuti, memang lambatlah nak mengadap lappy ni. Banyak pulak kerjanya. Makanya entri untuk cabaran hari ni pun lambat lah. Cik Ila dah bw ke beberapa blog, wah meriah juga gambar makanan hari ni. Paling tergoda dengan gambar nona manis dari blog herneenazir. Harus cari nanti.

Memandangkan MR pun cuti, Alfeey pun ponteng tadika dan hanya Alisha saja yang ke sekolah, MR request nak makan laksa. Pandai tau dia, beli barang2 nya dulu baru bagitau. Hehehe...small matter lah. Kita orang utara mesti lah kena pandai buat laksa utara atau orang panggil laksa penang, tapi Cik Ila asal Perak. Mmm..tak kisah lah, janji utara juga.


Penyediaan kuah :)
Mesti pekat dan cukup masamnya.

Makan laksa ni bergantung kepada kesedapan kuahnya. 
Kalau dah MR makan bertambah sampai tiga kali, maknanya laksa Cik Ila menjadi lah. Hehehhe
Untuk Alfeey, Cik Ila buatkan kuah laksam untuk dimakan dengan laksa. Hero tu mana nak makan pedas. Nampak merah je pun dia dah reject.
Bila ingat balik, makanan pertama yang MR makan hasil air tangan Cik Ila adalah laksa. Masa tu baru kenal. Dia datang ke rumah untuk raya (raya haji). Masa ni Cik Ila tinggal dengan atuk dan opah sebab mak dan abah ke Mekah tunaikan haji. Jenuh mencari resepi. Hahaha.


Nyum..nyum..nyum...
Cik Ila makan laksa tengah hari dan malam hari ni :)
Thanks for reading.

Tunggu entri esok pulak ye
Untuk baca entri yang lain klik SINI


Post a Comment

3 Comments

  1. sedapnya! terus homesick T_T


    http://edrinazulkafli.blogspot.my/2017/01/day-8-gambar-makanan-yang-sedang-dimakan.html

    ReplyDelete
  2. aduhh,,,sedapnyaaa.....

    done komen...
    jemput baca dan komen entry wawa
    http://www.wawaashiharaa.com/2017/01/31-days-challenge-by-jdt-blogger-day-8.html

    ReplyDelete