Merawat Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi dan Psoriasis



Bedak Asmak | Cara merawat ekzema dan psoriasis yang mudah. Ini merupakan satu berita baik bagi ibu bapa yang bayi mereka mengidap penyakit kulit ekzema dan anda yang mengidap psoriasis. Tentu anda gusar dan tak senang duduk setiap hari bila melihat orang tersayang menderita masalah kulit, terutamanya ekzema pada bayi. Manakala psoriasis pula boleh menyebabkan penghidap hilang keyakinan diri.

Sebelum bercerita tentang Bedak Asmak, jom Cik Ila cerita tentang ekzema pada bayi dan psoriasis dulu. Pernah dengar tak tentang dua masalah kulit ini?

ekzema pada bayi, penyakit kulit ekzema, psoriasis


Penyakit kulit ekzema merupakan keadaan di mana kulit menjadi kering, gatal, merah dan merekah, yang kadangkala berair dan berdarah. Bahagian badan yang sering terkena ekzema adalah muka, leher, tangan, siku dan belakang lutut. Ekzema biasanya berlaku pada kanak-kanak di bawah usia dua tahun. Ekzema pada bayi akan membuatkan kulit bayi lebih mudah mendapat infeksi dan alergi. Apabila ekzema menyerang, kulit bayi akan kelihatan bertompok-tompoh merah dan gatal. Ekzema yang tidak dirawat akan menjadi lebih teruk dan mungkin memerlukan rawatan yang lebih rapi.

Psoriasis merupakan salah satu penyakit kulit yang terjadi akibat Pertumbuhan Abnormal Sel Kulit. Biasanya kulit penghidap psoriasis akan menjadi berbintik atau bertompok merah, membengkak dan kulit pada bahagaian berkenaan akan menebal dan mengeras. Adakalanya tompokan sel yang mati ini berubah menjadi hitam akibat kehadiran melanin. Bagaimanapun, penyakit yang dicirikan dengan kulit kering dan mengelupas ini menyebabkan ia kelihatan hodoh sehingga para pesakit merasa malu dan rendah diri.

Sebelum kita tengok cara merawat ekzema dan psoriasis, jom kita tonton video di bawah dulu.




cara merawat ekzema dan psoriasis


Bedak Asmak yang merawat ekzema pada bayi dan psoriasis diperbuat dari bahan 100% semulajadi adalah merupakan bedak tanah liat putih berkualiti tinggi. Ia selamat digunakan untuk semua peringkat umur. Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah saw berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit. Cara penggunaan Bedak Asmak untuk masalah kulit adalah dengan memakai sekerap yang mungkin.


Selain merawat masalah kulit di atas, ia juga mampu mengecutkan jerawat,mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu. Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur 

Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA,jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan. Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit, mengelakkan kedutan, menghilangkan jerawat, melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus. Teksturnya lebih halus,mudah serap,dan sejuk bila dipakai.

Bedak ini telah terbukti merawat ekzema,psoriasis,ruam,kudis buta,kurap,panau dan lain-lain. Boleh dimakan untuk masalah Cirit-birit dan gout. Selamat dan suci.

Testimoni Pengguna

cara merawat ekzemacara merawat ekzema


Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen, boleh ke link di bawah atau hubungi terus  :

Hotline HQ : 019 - 970 8897

Website rasmi syarikat : Minyak Herba Asma Mujarab Sdn Bhd
Instagram: mham.sdnbhd

Fb Page Produk :


Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :



Post a Comment

0 Comments