Semak Keputusan Peperiksaan Sekolah Melalui SAPS

Assalamualaikum semua.

Apa khabar hari ni? Cik Ila doakan semoga semua sentiasa sihat dirahmati Allah sentiasa hendaknya. Buat ibu bapa yang ada anak bersekolah, mesti tak sabar nak tunggu keputusan peperiksaan. Cik Ila pun sehari berkali-kali buka SAPS, sebab nak semak keputusan. Dah akhir tahun ni cepat juga cikgu-cikgu semak kertas peperiksaan memandangkan tinggal lebih kurang tiga minggu lagi je penggal persekolahan untuk tahun ni. 


Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS)

Bagi yang telah menggunakan SAPS untuk menyemak peperiksaan anak, mesti bersetuju sangat kalau Cik Ila katakan yang SAPS ini lebih memudahkan ibu bapa untuk menyemak keputusan peperiksaan anak-anak dan seterusnya memantau perkembangan mereka. Bila akhir tahun je, ibu bapa boleh tengok prestasi anak secara keseluruhannya sepanjang sesi persekolah dan tahun-tahun sebelumnya. 

Lagipun, takde lah rasa terkejut bila berjumpa dengan cikgu kelas anak sebab kita dah tahu keputusan. So, masa perjumpaan guru dan ibu bapa tu kita boleh bincangkan perkembangan sahsiah dan tumpuan anak-anak di sekolah.  Kan dah jimat masa ibu bapa dan guru. 

Ooopss..anak-anak pun dah tak de peluang nak sorok kertas peperiksaan dari ibu bapa lagi kan. Ok lah...selamat menyemak keputusan peperiksaan anak.

Post a Comment

0 Comments