Pelupa?

Sejak kebelakangan ni penyakit "pelupa" ni dah semakin menjadi. Aku ada dengar yang orang pregnant ni akan jadi mudah lupa bila kandungannya semakin membesar tetapi bukanlah di awal2 kehamilan ni... Tolong!!! sebabnya kadang2 ia semakin meyusahkan aku.

Kes 1
Terlupa samada aku dah kuncikan grill pintu rumah bila keluar kerja atau belum (Padahalnya dah berkunci siap dengan 2 padlock luar dan dalam lagi). Dalam minggu ni je dah dua kali. Bila dah turun sampai bawah baru lah perkara ni bermain dalam kepala aku. Adoi mak!!! penatnya nak naik balik ke tingkat 5, dah lah rumah aku ni tak de lif. Padan muka... nak sangat beli rumah tinggi2. Bercinta betul nak naik atas balik. Kalau sebelum ni laju je aku lari naik balik. Tapi disebabkan baby kesayanganku ini... slow2 je aku naik balik. Penat giler buat kerja dua kali. Bukan apa, bimbang juga nak tinggalkan rumah macam tu juga. Buatnya aku tak kunci... boleh kosong rumah... Kes orang pecahkan padlock rumah masa aku pergi kerja sebelum ni pun menakutkan aku.

Kes 2
Terlupa nak tutup lampu dan aircond bilik kat office. Ha ha ha.... memang aku tak turn off pun. Macam mana tah boleh lupa. Rasa2 macam dah tutup. Esok paginya, pensyarah kat office tanya aku. Tepuk kepala aku.... sorry lah. Perkara ni pun dua kali berlaku minggu ni. Yang kali keduanya aku teringat masa on the way nak balik. Cepat2 aku telefon member yang tak balik lagi tolong tengok kan. "Mak tolong ila... dah tahap kritikal ni".

Ada banyak lagi sebenarnya, kadang2 benda yang aku nak buat atau nak ambil pun boleh jadi lupa. Kena ambil masa nak ingat balik. Huhuhu...penat woo nak ingat balik. Lepas ni kena tulis lah apa yang aku nak buat agar tak lupa lagi. Harap2 penyakit ni tak berterusan....

Post a Comment

1 Comments

  1. salam kenal... samalah kita. tapi hubby lebih lagi la.. padahal dia lebih muda. biasalah dah meningkat usia!

    buat la to-do list kat sidebar tu..

    ReplyDelete