MIRI

Dah nak masuk dua minggu sejak aku balik dari Miri. Happy sangat sebab dapat jumpa cik suami kesayangan aku. Masa aku di sana, kesihatan cik Razaleigh masih belum betul2 sembuh. Badannya masih panas, batuk dan juga sakit tekak. Badannya sedikit susut.... kesian suami aku ni.

Kami tak de ke mana2 pun. Hanya habiskan masa di bilik hotel, keluar makan dan berpeluang ke rumah teman sekerjanya. Pada aku dapat menghabiskan masa berdua sudah memadai. Namun, tercapai juga hasrat ingin menonton wayang bersama. G.I.Joe menjadi wayang pertama yang kami tonton bersama buat kali yang pertama. Selain itu dapatlah juga aku tengok keadaan rumah sewa tempat tinggalnya. Lapang dada bila melihat semuanya dalam keadaan baik. Alhamdulillah, suamiku ini pandai mengurus hidupnya tanpa aku (huhuhu.. sedih juga sebab tak dapat menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri padanya).

Keadaan di sana masih berjerebu kuat. Pukul 7 pagi sudah terang benderang dan pukul 7 malam sudah gelap gelita. Kedai2 pun tutup lebih awal. Jalan pun sudah lengang seawal 7.30 malam. Huhuhu... mcm tak de life je. Padahal itulah bandar. Yang pasti, kelab ngan pub berkenjah kat sana. Kalau tak kuat iman memang boleh hanyut.

Ada beberapa gambar yang sempat aku snap yang nak aku share kan di sini:






Nak pi jalan2.


Cik Razaleigh yang dah semakin penat dan tak larat sebab demam.


Aku yg semakin demuk.


New ring from my hubby. White gold from Lazo Diamond Jewellery. Thanks abang.

Malam sebelum balik, memang mood dah lari langsung. Kesian Cik Razaleigh bila aku buat perangai. Tak sanggup rasanya nak berpisah sebab masih belum puas menghabiskan masa bersama.

Flight ke KL pukul 10 pagi. Ya Allah, lepas check in je memang tak dapat nak tahan air mata lagi. Selalunya aku yang hantar cik suami, kali ni giliran dia pulak. Bila dia lambaikan tangan... lagilah terasa sebak di dada ni. Dengar suara dia pun lagi laju air mata ni keluar. Aku benci betul perpisahan macam ni.

KATA HATI SAYA: Abang... saya rindu sangat pada abang.

Post a Comment

0 Comments