My baby is 9 weeks.

Tinggal 3 minggu lagi untuk aku harungi trimester I yang penuh dugaan ini. Weekend yang baru lepas hanya dihabiskan dirumah saja. Tak de mood nak keluar langsung. Tekak pulak asyik loya je. Huhuhu.... aku kena sabar demi baby kesayanganku ini. Mungkin sebab asyik berbaring sahaja membuatkan aku terasa seperti hendak pitam bila berdiri. Selera makan langsung hilang. Tapi disebabkan baby ku ini, aku gagahkan juga diri untuk menelan makanan. Terima kasih kepada suami kesayangan yang kerap menelefon mengingatkan aku agar jangan lupa makan. I love you so much abang.

"Ya Allah, peliharalah anakku selama berada di dalam perutku dan sihatkanlah dia. Engkaulah yang menyembuhkan, tiada penyembuhan lain selain daripada penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan RasulMu.

Ya Allah, jadikanlah dia sihat dan sempurna, berakal dan pandai serta alim dan beramal.

Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadith dengan berkat Nabi Muhammad SAW dan segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam."
AMIN.

Dan malam tadi buat kali keduanya aku muntah. Ya Allah, sakitnya tekak menahan pedih. Tambahan pulak perut kosong. Ye lah, hanya air kosong saja yang aku minum selepas pukul 7 mlm tadi. Harap2 tak de apa2 yang terjadi pada baby kesayanganku ini. Badan pun dah lembik... tak sedar pukul berapa aku lelapkan mata.

Post a Comment

0 Comments