Anak sekolah, permohonan SBP/SMKA, Main Baling Kasut

Assalamualakum semua.

Lama tak menulis kat sini. Apa khabar semua? Aku harap semua sihat walafiat. Dan aku percaya kebanyakannya sudah kembali menjalani kehidupan seperti biasa dengan norma baru. Pakai mask sudah menjadi satu kemestian. Anak-anak pun dah tak kisah bila pakai mask. Aku tengok depa dah relaks tak macam sebelum ni. Elok je melekap kat muka tu dari mula keluar rumah sampai lah balik. Harap anak2 di sekolah ok lah. Bab jarak tu aku redha je. Mulut boleh pesan selalu tapi tak tau lah sebab aku pun memang terbabas saja. Tak selesa nak cakap sambil duduk jauh-jauh.

Hari ni Alisha dan Alfeey mula sekolah. Diorang berdua group A. Excited nak pergi sekolah. Baju Alisha pun dah senteng. Baju pengawas pun ngam-ngam dengan badan. Tak cantik pulak nak pakai. Rasanya memang tak beli lah baju sekolah baru. Tengah bulan depan dah cuti sekolah. Tahun depan sajalah beli baru. Alfeey pulak memang aku beli baju dia besar sikit awa tahun hari tu. jadi sekarang dan elok je bila dia pakai. Dua -dua nak bawa bekal je. Dua-dua minta roti telur je. Aku tambah nugget. Tengok hari ni macam mana. Kalau tak cukup, petang nanti balik mesti bising. Hahaha...anak-anak aku ni makan kena ikut apa yang depa minta. Sat lagi kalau aku buat lain, balik sekolah nanti mesti ada baki dalam bekas makanan depa.

Ikut jadual, MP Kafa Alisha bermula minggu ni. Sekolah dah buat senarai nama giliran yang akan ambil ujian. Anak-anak tahun 1 - 4 akan pdpr di rumah dan anak-anak tahun 5 dan 6 datang pada hari yang dijadualkan saja. Paper Bahasa Arab dia esok. Aku doakan semoga Alisha dan anak-anak yang akan ambil MP Kafa berjaya dengan cemerlang. Dan permudahkan lah guru-guru Kafa.

Oh, hari ni tarikh tutup permohonan kemasukan Tingkatan 1 SBP/SMKA bagi tahun 2022. Ada yang mohon tak? Aku mohon je untuk Alisha. MRSM pun ada. InsyaAllah, kalau ada rezeki dia. Dia tak nak tapi aku mohon je. Ingat dulu masa zaman sekolah, abah susah nak lepaskan aku masuk sekolah berasrama sampai lah aku masuk UM. Tu pun, bila cuti dia akan ambil aku balik kampung dan hantar balik ke hostel. Adik-adik  aku relaks je dia lepas. Dari tingkatan 1 pulak tu diorang masuk sekolah asrama. Rindu mak abah di kampung.

Hari tu, kami balik kampung sekajap. Kampung cik suami. Nak buat macam mana, cik suami dapat cuti weekend sebulan sekali je. Hujung bulan ni balik kampung aku pulak. Kan penat... jodoh utara dan selatan ni. Dah lah cik suami nak ambil cuti pun susah. Balik lah sekejap, bagi anak-anak bebas berlari pijak tanah. Sekali abah depa ajar main baling kasut. Hahaha.. jom layan video ni ..... Main Baling Kasut. 

Oklah, sampai sini dulu bebel aku. Nanti aku sambung lagi. 

Bye.

UPDATE:



Post a Comment

0 Comments