Scented Candle dari Craft Home & Co


Wangi sungguh lah bilik aku di pejabat ni gara-gara scented candle yang aku dapat dari seorang PhD student ni. Alkisahnya, dia dah habis dan submit tesis. Jadi sebagai cenderamata dan tanda terima kasih dia bagi lah pada staf-staf yang dah banyak membantu dia. Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. Betul tak?

Aku ni jenis cepat terpengaruh dengan benda-benda macam ni. Hahaha.... benda best kan. Lagi pulak bila dah kita dah cuba. Terus je search Ig Craft Home & Co. Mak ai... boleh tahan juga harga untuk 110g ni. Tapi bagi yang suka mesti tak kisah tentang harga. Kepuasan tu yang penting. Ok, jom kita tengok sikit tentang scented candle dari Craft Home & Co ni.

Material yang digunakan adalah 100% soy wax yang diimport dari USA. Tempoh pembakaran bagi saiz 110g adalah lebih kurang 20 jam. Jadi, pandai-pandai lah adjust tempoh nak bakar. Aku cuba bakar 2 - 3 jam je. Lepas tu padam. Ikut luas bilik lah. Bilik pejabat aku ada 3 orang. Pakai aircond, memang agak tahan lah baunya

Candle ni menggunakan sumbu kayu (wooden wick). Jadi pembakaran yang berlaku tu lebih sekata. Perasan tak lilin yang kita bakar yang mana guna sumbu tali tu, dia kan hasilkan kesan lekuk pada lilin. Tak perasan? Nanti cuba perhatikan ye. 

Setiap candle dibungkus di dalam velvet pouch masing-masing (ooops....aku tak dapat pun pouch ni). Dan signature scents candle Craft Home & Co adalah Freesia and English Pear, Sandalwood and Amber, Balinese Lemongrass, Violet Powdery dan French Lavendar.

InsyaAllah, aku ingat nak beli untuk letak kat rumah pulak. KIta follow trend lah. Cik suami memang suka bau-bau wangi ni. Sekarang aku pakai stick perfume diffuser. Cepat juga habisnya.



Ok lah, korang yang nak try juga boleh ke shopee crafthomeandco ni. Jangan rambang mata macam aku sudah. Saingan scented candle ni banyak. Hahahaha.....



Post a Comment

0 Comments