Projek Alisha; Basil Chicken

Assalamualaikum

Rajinnya saya minggu ini. Tiap-tiap hari update blog :)

Ok..hari ni nak cerita sikit. Dua bulan lepas, saya dan Alisha buat projek kecil. Excited sangat dia bila dapat main dengan tanah dan air.


 Ada dalam lima jenis yang kami semai. 


Basil yang paling cepat bercambah. Dan hanya basil yang betul-betul menjadi. Kesian Alisha bila tengok yang lain-lain macam hidup segan mati tak mahu.


Basil terkini. Lebat betul daunnya. Dalam kepala ni terfikir lah nak masak apa guna daun ni. Dalam dok fikir-fikir tu, saya cari resepi di internet. Jumpa resepi Basil Chicken. 
Senang je resepinya, semua bahan ada kat dapur saya yang kecil tu.

Hasilnya...


Maaf  lah ye...kualiti gambar yang tak memuaskan memandang resolution settingnya berubah. Tak nampak sangat sebab saya potong kecil (kes nak bagi anak-anak)

Saya ada buat perubahan sikit pada resepinya. Dari gunakan chilli paste saya gantikan dengan bell pepper. jadi tak de lah pedas sangat. 

Anak bujang saya makan siap bertambah lagi. (Ini kes sekali-sekala ibu masuk dapur).

Lepas ni.. kena lah ibu rajin masak lagi untuk AA.

:)


Post a Comment

4 Comments

  1. wow.
    bestnye projek.seyes.hehe.kena ikut jejak fila n alisha ni.

    puas atikan tanam sndiri
    eh,wat la entry,cane nk semai,nk jaga.wpun sng,sy bab gni,x pandai ar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. best bila bekerjasama macam ni tau...

      step by step tu...nanti dulu lah ye :)

      Delete