Wednesday, February 20, 2013

Bila anak merindu

Assalamualaikum

Wah....hujan berturut-turut dua hari lepas. Jalan sesak gila waktu balik kerja. Kepala pun sesak bila tengok kereta depan, kiri dan kanan tak bergerak. Sudahnya, pukul 7 baru boleh sampai rumah. Badan pun penat sesangat-sangatnya. Kasihan my kids.

The kids pun, lepas bercuti panjang kat kampung dan asyik berkepit je dengan ibu ni, mula lah liat nak pergi taska. Hari pertama hantar, dua-dua meraung menangis nak ikut. Mana boleh sayang, ibu nak pergi kerja (sob..sob..sob...). Bila dah macam ni, mula lah berangan.........alangkah bagusnya kalau dapat jadi SAHM. Tapi bila lah tukar ke pencen ni, rugi lah kalau saya berhenti awal (huhuhuhu..)

Dan sebelum tidur semalam, saya nampak ini.


Tutup muka bila terperasan saya snap gambar dia.


Bila ditanya. Katanya "Kakak rindu abah"



Rindu sangat lah tu.


Ok lah Alisha sayang. Nanti abah balik lagi ye. Bila anak dah tahu merindu ni, susah juga bila dia kerap bercakap. Tapi Alhamdulillah, dia tahu yang abah dia pergi bekerja. Bila dia dia sendiri berkata pada saya "Tak pe lah ibu kan ada." Ini bukan ayat yang saya gubah untuk sedap untuk dibaca. Ini ayat yang memang dia sendiri cakap tau.

Sedikit tentang Alfeey, dia dah mula belajar untuk makan sendiri.


sama banyak je jumlah yang masuk ke dalam mulut dan yang bersepah kat luar :)

4 comments:

  1. dya sayang kt mama dya tu lah ikut..hehe

    ReplyDelete
  2. Sayu nye..
    Takpe...anak anak ni lah penguat semangat tuk kita teruskan usaha kan...walaupun berjauhan...

    Btul..bila anak da pandai cakap n luah ni,kita pun sedih gaks kan...

    ReplyDelete
  3. Look for thе boԁy that strong motiѵation oг no sіde
    effects ωhіle еnjoying unlimited quantities.
    And ԁon't be afraid to lose a single large meal and green coffee bean extract reviewsary fiber. There are claims that drinking green tea but green green coffee bean extract reviews contains this all to be poured. If you want to slim down. It is associated with SVR sustained viral clearance after antiviral treatment. Plus wholegrain breads have much room in the state where in you.

    ReplyDelete
  4. Alah ciannyd rindu kat abah ye...

    ReplyDelete

Ad Banner