Shopping di LAZADA

Breaking

Tuesday, August 18, 2015

Bodek

Pandai kerja Pandai bodek...
Pandai kerja Tak pandai bodek...
Pandai bodek Tak pandai kerja...
Tak pandai kerja Tak pandai bodek...

Awak kat kumpulan mana?

Hehehe....saya kumpulan kedua kot. Memang tak pandai bab-bab membodek ni kecuali membodek cik suami.

Kadang-kadang kita tengok orang yang pandai bodek memang selalu bos akan nampak walhal kerja suam-suam kuku je. Tapi yang kerja sepenuh hati ni...sebelah mata pun tak pandang. Tapi bila bagi kerja, kita lah yang jadi mangsa. Lepas satu-satu...BETUL tak?

Saya tak pernah merasa kerja di sektor swasta. Lepas grad diploma dulu terus Uni Malaya tawarkan kerja tetap dan sekarang sudah 15 tahun saya bersama Uni Malaya. Boleh nampak budaya kroni dan bodek membodek ni. Kalau bos suka kena bodek...memang naik lah nama orang tu. Semuanya baik.

Masa kursus tadi, penceramah tu kata bodek tu wajib. Tapi janganlah guna istilah bodek sebaliknya guna istilah "ambil hati". Ye lah dengan Allah pun kita berdoa minta macam-macam, sebelum tu kita puji dulu dengan kata-kata "Yang Maha Pengasih dan Penyayang" dan macam-macam lagi. Bodek lah tu kan... :) So, kena lah kita ambil hati bos, kawan sekerja, orang bawahan sekali pun cleaner indon kat tempat kerja. Tak salah pun cuma jangan berlebihan sampai orang tengok pun nak termuntah. Pandai-pandai lah ye.



Ni KAKI BODEK dalam rumah saya.



No comments:

Post a Comment