Sakit hati dengan tindakan penonton yang tidak bertanggungjawab masa tengok bola malam tadi. Malayasia lawan Arab Saudi. Marah betul MR. Susah payah players main kat tengah padang tu boleh pulak ganggu perlawanan dengan baling suar dan mercun. Sy ni tak lah pandai pasal bola ni tapi piala dunia dan liga inggeris memang layan je.


Pada saya, insiden ni menunjukkan kebodohan penonton-penonton tersebut sendiri. Memalukan nama Malaysia sudah semestinya lah. 2-1 better than 10-0 kan. Baki perlawanan pun masih ada lagi dan kita tak boleh nak meramalkan apa yang berkemungkinan akan berlaku dalam minit-minit terakhir tu. Memang tak de semangat kesukanan langsung.


Kalau macam ni attitude orang kita, sampai bila-bila pun bole sepak kita takkan maju. Pada sy, tak kira menang atau kalah, malam tadi players kita dah better dari sebelum ni. Kot ye pun nak protes, bukan macam ni gaya nya. Ini lah yang orang dok kata marahkan kelambu selimut yang di bakar.


Semua benda kita nak ubah. Cuba ubah attitude kita sekali ok...dan gunalah saluran yang betul.

Maju Sukan untuk negara.

Kredit gambar dari FB Sukan Star TV


0 Comments